Heel stiekem....

Vandaag zijn we naar de markt in Vallon Pont d'Arc geweest.
Niets bijzonders maar ik kan er gewoon van genieten, toch even anders als "onze markt" in eigen land. Alle kraampjes bekijken en neuzen voor spulletjes die je toch niet nodig hebt en eigenlijk elk jaar het zelfde lijken te zijn. 
 
De heerlijke geuren verspreiden zich op deze ochtend over de markt. Uit de grote paëlla  pan, de gebraden kip aan het spit, of de heerlijke kazen maar ook de geur van kruiden en rijp fruit. Heerlijk, dit is vakantie. Ook liggen de grote blokken verse nougat weer te wachten op watertandende touristen die de verleiding niet kunnen weerstaan een stuk mee te nemen (ik voor alsnog wel nog kunnen weerstaan)





Het is deze week nog laagseizoen dus het valt mee met de drukte. Door de smalle straatjes wordt het soms erg opgehouden door mensen met hun kinderwagens, pffff loop toch eens door!
Oeps, wie weet loop ik hier volgend jaar ook wel met een kinderwagen of met een kleintje met grijpgrage handjes aan mijn hand langs al die kraampjes die zo'n aantrekkingskracht hebben op kindjes en dan ín het hoogseizoen....dan erger ik me  waarschijnlijk aan mensen die mìj niet doorlaten met mijn kinderwagen.....

Heel stiekem kijk ik dit jaar ook wel al met andere ogen... ohhhh kijk wat een schattig jurkje, zo'n jurkje dat ze alleen in Frankrijk kennen en daar? Oh wat een stoere slippers en Ohh en kijk daar! Houten speelgoed... dat is leuk... en daar.... heel stiekem kijk ik naar al die leuke spulletjes en vraag ik me af hoe hun namen zouden zijn.





We lopen langs ons favoriete terrasje waar geen plaats is nu. Toch zit ik daar...heel stiekem in gedachten en mijn blik dwaalt af naar de draaimolen die er voor staat en al jaren het zelfde deuntje speelt. Wie weet, zit ik hier volgend jaar weer, geniet ik net als nu, maar dan van blinkende en stralende kinderoogjes en een schaterlach van de pret en een trotse papa die bij die draaimolen staat en die papa is dan mijn lieve man..... 
 
Heel stiekem geniet ik een beetje van die kriebel in mijn onderbuik.....

Vandaag bij terugkomst op de camping ook nog een mailtje ontvangen van de NAS dat ze de door ons gewenste aanpassing in de special needs zou aanpassen in de overeenkomst. Nu hopen dat we die op korte termijn ontvangen, we zouden hem op vraag van ons ook per mail ontvangen, dan kunnen we dat op gemak allemaal doorlezen en na de vakantie meteen retour sturen als we onder de papieren versie onze handtekeningen hebben gezet. Weer een klein stapje verder!!



 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Toeter. Onze minicamper in wording…

Klaar voor de keuring!

Het echte werk kan beginnen.