Hmmm... de Hongaarse keuken

Vandaag een recept gemaakt uit mijn nieuwste kookboek “Stoven bij Janneke thuis”
Het eerste gerecht dat ik een week of 3 geleden maakte was al een succes, dit weekend wilde ik weer een iets anders uit het boek maken.




Het voordeel van Stoven is, dat het een kwestie is van alles snijden, aanbakken en alle ingrediënten toevoegen en dat het daarna zonder omkijken de oven in gaat voor een 2 tot 3 uurtjes. Ik zelf maak het nooit op het fornuis als ik moet stoven. Af en toe haal ik het even uit de oven om te roeren, maar tussendoor heb ik er geen omkijken naar.

Boudewijn had de Goulasch met peterselie room uitgezocht. Ik had nog nooit goulasch genaakt, dat laat (liet) ik altijd over aan mijn moeder en heb daar zelf ook geen recept van. Je hebt wel van die kant en klare zakjes met mix voor goulasch maar ik gebruik nooit van die zakjes om gerechten te maken.
Zoals de meesten van jullie wel weten is dit een écht Hongaars gerecht, in het hongaars Gulyás geschreven. 

Maar ja die peterselie room. Ik had het gepland met rijst, maar wat doe je dan met die zure room met peterselie? Gooi je dat er op? Leek me niet echt dé combinatie.Uiteindelijk gekozen om het met brood te maken. 




Nou in 1 woord: smullen!!  Wat een lekker gerecht en dat zonder zo’n zoute mix van de Maggi of Knorr, maar gewoon met verse kruiden. Ook de combinatie van een stukje brood besmeerd met de zure room met verse peterselie er doorheen was heel erg lekker. 

Jammer dat ik de centrale autoriteiten in Hongarije niet kan uitnodigen om te komen eten, met deze goulasch zou ik ze vast kunnen verleiden om ons heeeeeeeeel snel kindjes toe te wijzen haha! 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Toeter. Onze minicamper in wording…

Klaar voor de keuring!

Het echte werk kan beginnen.