Yes eindelijk is het er!!! Het adoptie invulboek!


Als je het besluit neemt om een gezin te stichten, kan je geluk natuurlijk niet op. Opeens zie je meer dan ooit overal leuke spulletjes voor je toekomstige kindje. Leuke knuffeltjes, leuke kleertjes, voorleesboekjes en zo veel meer.
In gedachten zie je je toekomstige kindje al helemaal voor je in zo'n schattig jurkje of zo'n stoer broekje met van die mini bretels. 
Ikzelf kocht zelf ook al eens stiekem té leuke rompertjes met aapjes en olifantjes. Ze waren zó schattig en kon voor zowel een jongetje of een meisje, die moesten gewoon écht mee.

Op het moment dat je dan te horen krijgt dat je nooit via de natuurlijke weg kindjes kunt krijgen, valt je hele wereld in duigen. Nog nooit in ons leven hebben we zo'n verdriet gehad. 
Geen schattige jurkjes, geen leuke boekjes, geen kindje.....
Tijdens de IVF behandelingen komen die dromen en kriebels natuurlijk weer even heftig terug. 
Iedere keer koop je leuke kraamkadootjes voor anderen, spulletjes die je zelf ook ontzettend leuk zou vinden. Zelf ben ik altijd fan geweest van leuke invulboekjes. Mijn 9 maandenboekje, mijn eerste jaar, mijn oppasboek.... de ene nog leuker vormgegeven als de ander. Ik zou ze dus allemaal kopen of kado vragen als ik ooit zwanger zou worden. Maar goed, hoef niet uit te leggen dat het daar dus nooit van kwam.

Als je dan via deze weg ook geen kindjes  kunt krijgen en je kiest voor adoptie, gaat er weer een wereld voor je open!! 
Wederom zie je allemaal leuke spulletjes voor je toekomstige kindje(s).
Toch is het anders, want het zijn geen baby spulletjes, maar peuter en kleuter spullen. Je weet niet hoe oud ze zullen zijn, welk geslacht, dus eigenlijk kun je nog niet écht veel spulletjes kopen.



Toen ging ik op zoek naar een invulboek, want dat staat dus al jaren lang op mijn verlanglijstje. 
Ik weet niet hoeveel Google zoekresultaten ik heb bekeken, maar kwam helaas tot de conclusie dat het gewoon niet bestond. Wat een teleurstelling! Ik kwam op het idee om het zelf te gaan maken. Zo gezegd, zo gedaan. Via via kwam ik aan 2 invulboekken van "ikke". In eerste instantie heel blij, maar eigenlijk kwam ik er achter dat het toch niet mijn ding is. Ik ben heel erg creatief maar eigenlijk zijn verknipte en geplakte bladzijden toch ook niet naar mijn zin. 
Chantal, een andere adoptiemama in spee, die ik leerde kennen via Facebook liet me zien wat zij zelf heeft gemaakt voor haar toekomstige kindje. Wauw! Wat leuk!! Helemaal in kleur met leuke plaatjes er bij. Wat een werk, maar zo persoonlijk en mooi. Toch heb ik daar gewoon geen geduld voor om dat zo te maken op de computer. 

Toen kwam ik een bericht tegen van Kidooz, "Wereldwonder", het adoptie invulboek.
EINDELIJK!!!! Ook kunnen wij wachtende papa's en mama's eens iets leuks kopen voor onze toekomstige kindjes voordat we meer weten.
De dag dat ik terug kwam van vakantie werden ze bezorgd. Super snel, want ik had ze pas een dag van te voren besteld vanuit Frankrijk, omdat ik niet langer wilde wachten.  
Ik kon niet wachten om ze uit te pakken natuurlijk, want hoe zijn ze in het echt? 


Zwart wit, maar de kleuren mis je bij dit boek helemaal niet. Er is heel veel plek voor foto's en er is genoeg ruimte als je het zou willen om er zelf nog creatief mee te zijn. 
Wat heel erg leuk is, je kunt er meteen mee aan de slag! Dus we hoeven niet te wachten, want we moeten al zo veel wachten, vanaf de aanvraag van het BKA-nummer tot zelfs je ervaringen met de VIA cursus kun je kwijt in dit boek. 
Ik ben meer dan enthousiast! Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan!
Oke onze kindjes komen niet met het vliegtuig aan, wij gaan met de auto naar Hongarije, maar dat maakt het boek nog altijd even leuk en ik plak er wel een leuke sticker van een auto in.
Wat ook fijn is dat je genoeg pagina's hebt om tijdens het verblijf in Hongarije (of elders) een soort reisverslag te schrijven, dus boeken gaan mee als we de kindjes gaan ophalen!


Echt een aanrader, ook leuk om kado te doen als je familie of vrienden hebt die bezig zijn met adoptie. Ik zou wel adviseren om het al aan te schaffen als de procedure net is opgestart of pas net loopt. Dan kan met name het begin van het boek goed ingevuld worden.
Je kunt het boek hier bestellen: https://www.kidooz.nl/wereldwonder

Overigens kun je je ook al eens verlekkeren aan heel veel andere leuke spulletjes op deze webshop of in hun winkel in Breda. Kijk op hun Facebook pagina of op https://www.kidooz.nl/ Dus zeker niet alleen een leuke webshop  voor (aspirant) adoptieouders.

Kidooz super bedankt, jullie hebben mij en mijn man heel erg blij gemaakt en ik weet zeker dat er nog heel veel meer adoptie papa en mama's heel blij zullen zijn met dit boek! Daarnaast zullen over een paar jaar, als onze kindjes groot genoeg zijn en ze beseffen welke schat aan informatie dit boek bevat, zij ook hee erg blij er mee zijn. 

Reacties

Chantal zei…
Wat een mooi boek..veel plezier ermee.
Ik zit er aan te denken om die van ons ook te publiceren.
Of op bestelling te maken.

Het is hartstikke leuk om hem in te vullen.

Groetjes
Chantal
Hoi Chantal
Ik zou zeker werk maken van jouw gemaakte boek! Daarom dat ik jou ook even benoemde in het artikel, die paar pagina's die je mij hebt laten zien waren al super leuk!!
Ik ga volgende week maar eens beginnen met invullen.
Chantal zei…
Ik vond het erg leuk en lief en was vereerd dat je me benoemde in je artikel.
Dank je wel.
Groetjes Chantal
Anoniem zei…
Super Leuk! Ook bij www.shopadopt.com hebben ze hele leuke invul albums onder de aam kiekeboe. Misschien ook een erg leuke site om te kijken naar boekjes en ander adoptie gerelateerd spul!

Groeten nicolet

Populaire posts van deze blog

Toeter. Onze minicamper in wording…

Klaar voor de keuring!

Het echte werk kan beginnen.