Even bijkletsen...

Het is alweer even geleden dat ik een berichtje poste, maar de dagen vliegen echt voorbij! We zijn druk bezig met alle documenten te verzamelen en we zijn aardig opgeschoten!

Alleen de verklaring van goed gedrag ontbreekt nog. Vandaag ook bericht gehad dat de brieven die we aan Hongarije moesten schrijven accoord zijn! Gelukkig, want tja, hoe ga je bijvoorbeeld  datgeen op papier verwoorden wat er in je hart zich afspeelt. Goed gelukt dus blijkbaar.

18 augustus moeten nog naar de notaris in Epe en dan is alles geregeld. Nee helaas niet Epen hier in het mooie zuiden, maar Epe boven Deventer. Dus we maken er dan maar een leuke dag van en gaan na de afspraak een middag naar Deventer. Mocht je nog leuke tips hebben voor Deventer, deze zijn van harte welkom!




Daarnaast is deze week bijna D-Day voor Boudewijn! Een jaar geleden alweer dat hij besloot om een volledige IronMan te doen nadat hij vorig jaar alleen het fiets onderdeel voor zijn rekening nam in een team. 4km zwemmen in de Maas, 180 fietsen en 42 km hardlopen. Een behoorlijke uitdaging, niet alleen de dag zelf, maar ook de voorbereiding.( http://www.triathlon-blog.nl/) Dit vind plaats in het mooie Maastricht dus bijna een thuiswedstrijd. Er komt veel bij kijken, niet alleen qua trainingen, voeding e.d.  maar bovenal een ijzer sterke discipline! De zenuwen zijn nu al behoorlijk aanwezig bij Boudewijn, die zullen in de komende dagen alleen maar erger worden. Spannend maar we verheugen ons enorm! Een jaar lang naar toe gewerkt en dan is het nu al bijna zo ver! 

Wat vliegt de tijd om! Ik ben zo trots als een pauw! Na zondag kan ik ook zeggen dat ik getrouwd ben met een IronMan. Hopelijk vliegt de tijd ook zo om in de wachttijd als ons dossier in Hongarije ligt, maar laten we hopen dat het sowieso niet al te lang gaat duren.

Gisteren hebben we weer eens even genoten met z'n tweetjes samen met de moeder van Boudewijn. Sinds we terug zijn van vakantie heeft Boudewijn heel veel moeten trainen (6 dagen per week) en die ene dag die dan "vrij" was, waren we ook altijd wel bezig. We hadden het geluk dat we er op tijd bij waren en we kaartjes hadden bemachtigd voor de hoofdtribune voor de laatste dag van de mars en show wedstrijden van het WMC (wereld muziek concours) in Kerkrade. 

Een aantal van onze favorieten mars en showkorpsen waren aanwezig deze dag.
Wijzelf zijn ook jaren lang heel actief geweest in de muziek (Boudewijn soloklarinet en ik dwarsfluit) en werden met ons harmonie orkest (Koninklijke harmonie Sainte Cécile uit Eijsden) wereldkampioen in de hoogste divisie (concert afdeling) het vorige WMC 4 jaar geleden.
Muziek blijft als een rode draad door ons leven lopen op welke manier dan ook, al zijn we zelf niet meer actief in de muziek. Bewuste keuze overigens, daar het niveau waarop het harmonie orkest musiceert zo hoog is, dat het enorm veel tijd in beslag nam. Wij hebben na het WMC 4 jaar geleden een adempauze genomen een aantal weken om daar over na te denken en hebben toen toch  besloten dat wij o.a. sporten en onze vrije tijd belangrijker zijn gaan vinden. Ik mis af en toe wel het muziek maken, maar geen spijt van onze beslissing. Heel soms haal ik dus mijn dwarsfluit uit het stof om eens even een deuntje te spelen.

Aan het adoptie invulboek ben ik helaas nog niet kunnen beginnen. Heb wel al en paar foto's besteld, maar de tijd ontbrak me om er aan te beginnen, wellicht volgende week een keertje.


Daarnaast ben ik iets heel leuks aan het haken voor onze kindjes! Het eerste dat ik daadwerkelijik maak speciaal voor hun. Een nieuwe hobby sinds een paar maanden, geleerd met YouTube en ik vind het zó leuk! Als je ziet wat je van een bolletje wol en een haaknaald allemaal kan maken ongelooflijk. Van ieder patroon leer ik weer en als ik iets niet weet is youtube echt enorm handig. Ik heb al zo veel patronen op het oog die ik hierna wil maken, maar na dit project ga ik eerst mijn tasje afhaken. Een hele ander techniek als wara ik nu mee bezig ben, dat ook wat meer tijd in beslag neemt.


Ik hou jullie op de hoogte, tot snel!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Toeter. Onze minicamper in wording…

Klaar voor de keuring!

Het echte werk kan beginnen.