Het echte werk kan beginnen.

 Nu alle administratie geregeld is om de camper op camperkenteken te zetten kan het echte werk beginnen. 

We proberen de kosten goed in de gaten te houden en kijken steeds weer waar iets op te besparen valt of welke winkel het goedkoopst is. Zo ook op de ramen die we willen plaatsen. De bus is aan de zijkant niet helemaal recht en dachten dat we dus ook ramen moesten nemen met een beetje een bolling in. Ook daar naar de kosten gekeken en een tweetal ramen besteld. Nou toen ze uit de verpakking kwamen sprongen er al veertjes los van de scharnieren en er leek al een soort deuk in het frame te zitten. De raampjes überhaupt open krijgen bleek een hele onderneming…. Nou dat is niet wat we voor ogen hebben. Dus retour die ramen en dan maar investeren in 2 deugdelijke ramen van het merk dat we ook in caravan hebben. Kost iets meer maar je weet wel wat je hebt voor de komenden jaren. 


Allereerst worden de dakluiken geplaatst. Het is nog goed en droog weer, wel belangrijk dat het droog is als je gaten in dak gaat zagen. Spannend!! Er moet voor de eerste keer in chassis gezaagd gaan worden. Na enige voorbereiding, passen, meten, frame maken, aftekenen, gaat de zaag er in. Hele buurt kan meegenieten van het geluid haha!




En dan zit het eerste gat er in. Helaas gaat het plaatsen van het frame niet zonder slag of stoot door de richels op het dak. Het wordt een avond klus en helaas is het resultaat niet helemaal naar wens. Door het aanschroeven van het luik is het frame uit zijn vorm getrokken omdat kit toch nog niet goed droog was. Maar Boudewijn zou Boudewijn niet zijn om het toch weer op te lossen de dag er na en het zo te maken dat we zeker weten dat het water dicht is. 








Het 2e luik gaat gelukkig wat makkelijker, de richels liggen gelijk en hoeft minder “geïmproviseerd” te worden. Het klinkt gek, maar als die luiken er dan eenmaal in zitten krijgt het wel echt het camper gevoel. Trots dat Boudewijn dit toch maar weer gefixt heeft en ondanks zijn hoogtevrees op het dak durfde te klimmen, bikkel! 

Daarna worden de zij-vensters geplaatst. Deze gaan gelukkig wat makkelijker. 





Daarna volgt het zonnepaneel en zijn alle grote dingen aan de buitenkant klaar. We moeten alleen de kappen nog er af halen, deze moeten opnieuw vast gemaakt worden omdat er water doorheen komt. Daarnaast komt er nog een achterlicht met een achteruitrij camera op en wat extra verlichting voor onze veiligheid.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Toeter. Onze minicamper in wording…

Klaar voor de keuring!