Happily ever after starts here....

Gisteren was het dan eindelijk zo ver. De eerste lesdag van de opleiding tot kindercoach leerjaar 1.



Toch wel met een gezonde spanning stapte ik om 8:00 uur in de auto richting Goirle. Ik zou ruim op tijd aanwezig zijn. Dan kon ik na de autorit even de benen strekken.
Ik volgende de navigatie en was er bijna, totdat ik op een soort van bospad stuitte met enorme gaten in. Dat klopt  toch écht niet! Het was nog 2 minuten van mijn eindpunt gaf navi aan.
Toch maar omgedraaid. Ik neem de volgende afslag wel. Nadat ze eindelijk mìjn route had geaccepteerd wees die vriendelijke mevrouw van de navi mij weer de weg. Tja en toen kwam ik weer bij een soort bospad uit, ook met enorme gaten in. Ik wist dat het klooster waar de lessen zouden zijn in een bosrijke omgeving lag, maar ja dit verwacht je ook niet echt. 
Dan toch maar Google Maps aangezet op telefoon. Ook deze gaf deze weg aan. Nou dan toch maar riskeren, want de minuten tikten weg en wilde toch op tijd aankomen. 
Na een hoop gerammel, kuilen ontwijken  en stapvoets rijden zag ik in de verte een gebouw opdoemen. 
Er stonden een paar auto’s geparkeerd dus ik zat goed, gelukkig. 




Ik stapte toch wel beetje nerveus richting de ingang. Tijd voor even de benen te strekken was er niet meer na mijn bospad avontuur . Hoe zou de groep zijn, voldoet het allemaal aan mijn verwachtingen? 

Het was al gezellig druk in het kleine restaurantje waar we moesten verzamelen. Er zijn 2 groepen deze keer met elk 10 deelnemers. Even om mij heen kijken, heel veel verschillende type mensen. Leuk om te zien dat er zelfs 2 mannen bij zijn, zij behoren tot de andere groep. 
We worden geroepen, we mogen richting het leslokaal. Bij binnenkomst ben ik echt even verrast. Een kring met stoelen en op elke stoel een klapper met ieders naam en een mooie tas met allemaal spulletjes 




In het midden staat een brandende kaars met allemaal”spulletjes”, gedurende de les komt Gonneke, onze lerares er ook op terug. De elementen van de aarde legt ze uit. 



Wat een inspirerende lerares, vol enthousiasme en passie begeleid ze ons door de dag.
We starten de les met een korte oefening, om tot rust te komen, eigenlijk een korte meditatie. Even alle beslommeringen van alledag, werk, gezin en andere stress vergeten. Deze dag alleen met je zelf bezig zijn. Het sluit aan bij de reden dat ik bewust voor deze opleiding koos, gevoel en intuïtie, daarmee kun je heel veel, alleen maar theorie stond mij niet aan.
Enkele van jullie zullen wellicht denken, “wat een zweverig gedoe” maar echt, dat is het niet. Ja, het is geen standaard opleiding waar je achter een lesbankje theorie krijgt bijgebracht. Nee deze opleiding leer je door het “doen”.  Ook door gebruik te maken van gevoel en intuïtie. 1 les staat bijvoorbeeld ook in het teken van edelstenen. Mensen die mij goed kennen zullen begrijpen dat deze opleiding mij past als de mooiste jas. 

De dag is omgevlogen. Na een heerlijke lunch met versgebakken vloerbrood (dat zelfs nog beetje warm was) en zelf gemaakte salades gingen we verder. De dag vloog om. 
Heel bijzonder, mensen die je voor het eerst ziet, maar toch komen de persoonlijke verhalen en emoties naar boven. Niemand was bang of beschaamd om deze ook te tonen. 

Met een smile van oor tot oor, moe maar met een meer als voldaan gevoel stap ik om 17 uur in de auto. Ik bel Boudewijn en kan mijn enthousiasme moeilijk onderdrukken.
WAUW!!! Ik kan het ook niet op papier overbrengen hoe ik me voel. Ik ben zó blij dat dit op mijn pad is gekomen! Wat ik in de toekomst er ook mee ga doen,  dit is zo mooi. Voor mijzelf, voor onze eigen adoptiekindjes tzt of andere kindjes met een hulpvraag. Iets wat ik met mijn hart kan gaan doen. Iets helemaal van mijzelf, geen regels, geen voorschriften, geen commerciële insteek, maar IK, ik en kinderen. Kinderen en ook daarbij hun ouders, die ik gelukkiger kan maken, kan zien groeien en helpen als ze het even moeilijk hebben. Ik kan weer met met mijn hart ❤️ iets doen. 

Ik kan niet wachten op de volgende les volgende maand. Dinsdagavond staat een webinar gepland, ik zit klaar, nog meer inspiratie opdoen! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Toeter. Onze minicamper in wording…

Klaar voor de keuring!

Het echte werk kan beginnen.