Dessineo, wat een leuk spel!

Het is weer even stil geweest op ons blog, maar dat had een reden. Boudewijn heeft meegedaan aan de IronMan in Maastricht, een triatlon waarbij je 3,8 km zwemt in de maas, 180km fiets en daarna nog een marathon van 42,2km. Een jaar lang naar toegewerkt en het moment was daar! Boudewijn heeft hem afgelegd in een voor hem droomtijd, 11 uur. Het was een fantastische dag. Ik ga hem niet helemaal beschrijven, dat laat ik Boudewijn deze week zelf doen op zijn eigen blog haha.   (www.triahlon-blog.nl) het was in ieder geval fantastisch, de dag zelf, de supporters langs de kant, het evenement zelf... Wat een onvergetelijke en mooie dag

Boudewijn was dus druk met zijn laatste trainingen na de vakantie, ik met het huishouden en alles regelen voor onze documenten voor het dossier dat naar Hongarije gaat. Nu nog naar de notaris volgende week en dan is alles geregeld!

Een aantal weken geleden zag ik een berichtje voorbij komen van een nieuw spel van Jumbo. Niet echt een spel maar een soort tekentafeltje dat kinderen helpt met tekenen en daarmee ook hun fantasie en fijne motoriek helpt te ontwikkelen.

Omdat onze kindjes tzt toch een achterstand hebben in hun ontwikkeling en met name ook in hun fijne motoriek was ik meteen geïnteresseerd. Ik bekeek het filmpje en was meteen enthousiast! 
Geloof het of niet, ik kreeg het spel kado! Super blij natuurlijk en wilde het meteen uitproberen. Mijn petekind Lars van 4 die normaal niet zo van het tekenen is vond dit natuurlijk wel interessant. 

Het is een soort projector waar je een schijfje oplegt en dan stap voor stap doordraait waardoor je na 4 stappen een tekening hebt.




Er zijn 3 moeilijkheidsgraad schijfjes. Lars koos meteen de moeilijkste, hij wilde natuurlijk de auto maken....met de tong naar buiten heel geconcentreerd begin hij er aan. Lars is ook nog niet zo ver met de fijne motoriek en deze was toch wel moeilijk tante Romy. 


Maar goed, hij vond het leuk en was trots op zijn auto, die hij ook trots aan mama liet zien. 
Ik vind het zelf eigenlijk ook leuk, ik denk dat ik nog wel wat ga uitproberen zo nu en dan met een van de nichtjes of neefjes, denk dat de oudste van 9, Lotte dit ook nog heel leuk zal gaan vinden.

Een aanrader in ieder geval, voor elk kind, met of zonder achterstand, ben er wel van overtuigd dat je het kind stimuleert in de fijne motoriek maar ook hun fantasie en wat is er nu leuker als tekenen en daarna leuk inkleuren en een wereldje er om heen tekenen!  Daarnaast denk ik dat ik ook zelf nog beter leer tekenen haha!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Toeter. Onze minicamper in wording…

Klaar voor de keuring!

Het echte werk kan beginnen.